Fitness Yapmanın Sağlığa Faydaları

Egzersizlerle yapılan aktiviteye fitness denilmektedir. FFitness sporu vücut geliştirmek ve formda kalmak için yapılmaktadır. Aletlerle ya da aletsiz yapılan fitness ile formda kalabilirsiniz.

Fitness’ın Faydaları Nelerdir?

Fitness, hafta en az iki kez yapıldığında kalp ritminin düzenlenmesine fayda sağlayarak kalp sağlığını güçlendirmektedir.

Tansiyon hastalarının tansiyon dengesinin düzene girmesi için önerilen sporlar arasında olup, daha dinç ve dengeli tansiyona sahip olmanızı sağlamaktadır.

Kolesterol yüksekliği için yürüyüş ve fitness en etkili tedavi yöntemidir. Kaslar çalışarak yağların yakılmasına bağlı kilo verme ve kolesterolün düşmesine fayda sağlamaktadır.

Kilo vermeyi ve kemiklerin güçlenmesini sağlamaktadır. Ayrıca uyku düzenini sağlamakta ve metabolizmanın hızlanmasını ve sağlıklı çalışmasına faydalıdır.

Vücutta bulunan toksinlerin atılması ve cinsel yaşamada olumlu etkileri bulunmaktadır.

Fitness Yaparken Dikkat Edilmesi Gerekenler

Öncelikle fitness yaparken karşılaşılabilecek risklerin öğrenilmesi gerekmektedir. Aktivite öncesi vücudun ısınmasını sağlamak ve esneme hareketlerinin doğru yapılıyor olması gerekmektedir.

Aktiviteye uygun ayakkabı ve kıyafet seçilmelidir.

Kişiye uygun hazırlanan program eşliğinde hareket edilmelidir.

Vücut alışana kadar hafif bir programla başlanmalı ve sonrasında hareketler arttılmalıdır.

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir